GVO – Oferujemy przegl膮dy gwarancyjne i przegl膮d samochodu zgodnie z dyrektyw膮 GVO.

Decyduj sam – przegl膮dy w okresie gwarancji.

Warsztat AUTO SERWIS LAGUNA [MOTOR VEHICLE BLOK EXEMPTION REGULATION VE nr. 461/2010] zapewnia kompleksowo艣膰, profesjonalizm i wysoki standard oferowanych us艂ug. Regulacje GVO, kt贸re wesz艂y w 偶ycie w Polsce z dniem 1 listopada 2004 roku (Dz. U. Nr 38, poz. 329) liberalizuj膮 podej艣cie do obs艂ugi posprzeda偶nej samochod贸w i daj膮 konsumentom, r贸wnie偶 firmom posiadaj膮cym floty samochodowe, prawo do decydowania o miejscu zlecania us艂ug nie obj臋tych bezp艂atn膮 gwarancj膮 producenta, r贸wnie偶 w okresie obowi膮zuj膮cej gwarancji ca艂opojazdowej. Rozw贸j oferty us艂ugowej warsztatu jest konsekwencj膮 stale rosn膮cych wymaga艅 rynku motoryzacyjnego. Zapewniamy pe艂n膮 obs艂ug臋 samochod贸w wszystkich marek w zakresie przegl膮d贸w okresowych, diagnostyki oraz napraw mechanicznych i elektrycznych przy wykorzystaniu cz臋艣ci spe艂niaj膮cych definicj臋 cz臋艣ci oryginalnych. OBS艁UGUJEMY SAMOCHODY OSOBOWE, DOSTAWCZE I CI臉呕AROWE.

Przegl膮dy eksploatacyjne wykonywane zgodnie z zaleceniami producent贸w samochod贸w w zakresie okre艣lanym w dokumentacji producenta lub w ksi膮偶ce serwisowej pojazdu. Monta偶 wy艂膮cznie cz臋艣ci zgodnych z orygina艂em w my艣l obowi膮zuj膮cych przepis贸w GVO. Zgodnie z obowi膮zuj膮cymi od 01.11.2004 przepisami GVO wykonywanie przegl膮d贸w okresowych poza sieci膮 warsztatow膮 producenta pojazdu nie ogranicza praw w艂a艣ciciela pojazdu do roszcze艅 GWARANCYJNYCH.

Naprawy bie偶膮ce i eksploatacyjne wykonywane na podstawie dokumentacji technicznej Bosch AUTODATA zgodnej z wytycznymi producent贸w pojazd贸w.

DOKUMENTACJA TECHNICZNA:
– dokumentacja techniczno diagnostyczna
– zakresy przegl膮dowe zgodne z wymaganiami producent贸w pojazd贸w – czasy naprawcze oparte na normach producent贸w samochod贸w

Gwarancja na cz臋艣ci i us艂ugi wykonywane w AUTO SERWIS LAGUNA jest zgodna z obowi膮zuj膮cymi w Polsce przepisami. Ze wzgl臋du na specyfik臋 oferowanych produkt贸w i us艂ug wszystkie cz臋艣ci i akcesoria oferowane w serwisie LAGUNA posiada gwarancj臋 ich producenta; serwis post臋puje zgodnie z procedurami reklamacyjnymi poszczeg贸lnych producent贸w.

„Zdaniem Komisji Europejskiej odp艂atne naprawy i przegl膮dy w okresie gwarancyjnym mo偶na wykonywa膰 poza autoryzowanymi stacjami obs艂ugi. Nie trzeba te偶 u偶ywa膰 do napraw czy wymiany wy艂膮cznie oryginalnych cz臋艣ci z logo producenta auta. Nawet je艣li napraw臋 wykonuje autoryzowana stacja obs艂ugi (ASO), mog膮 by膰 u偶ywane ta艅sze cz臋艣ci z logo ich wytw贸rcy, a nie producenta auta tzw. Zamienniki.

Id膮c za wytycznymi Komisji Europejskiej mo偶na dokona膰 nast臋puj膮cego podzia艂u. Je艣li za napraw臋 p艂aci klient, nikt nie mo偶e mu narzuca膰 gdzie i przy u偶yciu jakich cz臋艣ci b臋dzie ona wykonana. Dotyczy to tak偶e sytuacji, gdy samoch贸d jest na gwarancji, ale dana us艂uga jest odp艂atna, np. wymiana element贸w nieobj臋tych gwarancj膮 lub zu偶ywaj膮cych si臋 jak klock贸w hamulcowych, olej贸w, p艂yn贸w eksploatacyjnych, sprz臋gie艂, amortyzator贸w, cz臋艣ci uk艂ad贸w zawieszenia, uk艂ad贸w wydechu i mechanizmu rozrz膮du itp. albo wykonywanie przegl膮d贸w okresowych. Natomiast gdy p艂aci producent 鈥 np. przy bezp艂atnej, gwarancyjnej wymianie cz臋艣ci 鈥 wtedy to on decyduje o wyborze rodzaju cz臋艣ci zamiennej i wyznacza miejsce naprawy.

Reasumuj膮c obowi膮zuj膮ce obecnie w Polsce jak i w krajach Unii Europejskiej przepisy prawne ograniczaj膮 monopolistyczne prawa koncern贸w samochodowych dotycz膮ce serwisowania samochod贸w w okresie gwarancyjnym.

Pozwala to w艂a艣cicielom samochod贸w do swobodnego wyboru miejsca serwisowania pojazd贸w. Oznacza to 偶e przegl膮d samochodu w serwisie nieautoryzowanym nie mo偶e by膰 powodem odm贸wienia posiadaczowi samochodu praw wynikaj膮cych z udzielonej mu gwarancji. Oznacza to tak偶e mo偶liwo艣膰 instalowania w samochodach cz臋艣ci nieoryginalnych, tak zwanych zamiennik贸w, bez utraty gwarancji.